Marketing

U heeft een gloednieuwe website… maar geen bezoekers?

Als bovenstaande voor u geldt, is dat jammer. U kunt overwegen om uw site eens te laten controleren op effectiviteit. De mogelijkheden hieronder helpen om de situatie in kaart te brengen en uw website verder onder de aandacht te brengen van uw prospects.

SEO (Search Engine Optimalisatie)

Om bezoekers naar uw website te leiden, is een goede SEO strategie en uitvoering nodig. Gevonden worden in Google, Yahoo, Bing en andere zoekmachines vraagt dat uw website en haar inhoud goed worden afgestemd op de wijze waarop uw bezoeker naar uw produkt op zoek gaat. Als u dit niet dagelijks doet, kunt u het beter aan professionals overlaten. Het kan maar beter vanaf de start goed worden uitgevoerd. Uw investeringen in uw online media worden dan sneller omgezet in een ROI (return on investement) ofwel rendement op uw marketing investeringen.

SEM (Search Engine Marketing)

Wanneer uw SEO strategie is uitgezet en stelselmatig wordt toegepast kunt u dit aanvullen met on-line marketing om nog sneller resultaat te bereiken. Misschien heeft u gehoord van PPC? PPC (pay per click) ontstaat als u op prominente sites een reclame (banner) zet en betaalt voor iedere bezoeker die op uw advertentie “clikt” en naar uw site wordt doorgestuurd. SEM is niet beperkt tot PPC. De geschiktste mogelijkheden voor u en uw budget kunnen wij het beste in een gesprek met u uitvoeriger bespreken.

Webverkeer management en conversie (Analytics and Conversion)

Meten is weten. Ook met on-line aanwezigheid. Uw bezoekersverkeer kan met behulp van gereedschappen van Google Analytics en applicaties van anderen worden gemeten. U krijgt dan summiere- of uitgebreide- of op maat gemaakte rapportage. Dit  geeft u inzicht in de effectieviteit van uw website om conversie te bewerkstelligen. Conversie betekent dat uw bezoekers via uw website overgaan tot een actie. De actie leidt ertoe dat u hen kan registreren waarna u met hen in contact kan treden. Zo worden anonieme bezoekers tot bekenden voor u.  Dit is het begin van uw nieuwe klanten, verbeterde omzet en uiteindelijk een hoger winst.

Social Media integratie

Sociale media bieden u vandaag meerdere kanalen om uw eigen privé en zakelijke netwerken, maar ook die van anderen, te benutten. U kunt meer mensen met uw boodschap bereiken. Online kunt u nu ook via mobiele telefoons (inclusief i-phone en smartphone) , tablet computers (waaronder de i-pad) en reguliere desktops en notebooks mensen bereiken. Dit betekent haast 24 x 7 bereikbaarheid en de kans om uw boodschap te verkondigen. Uw bedrijf hoeft dus niet slapen terwijl u en uw medewerkers de nodige rust krijgen. Hoe dat werkt? Dat leggen wij u graag verder uit in een gesprek.

Content marketing

Content marketing is niets anders dan uw boodschap zo beschrijven dat het een “geur” krijgt. Bezoekers van uw website tonen het gedrag van speurhonden die een geurspoor volgen. De kunst is ze met de juiste geur te leiden naar de juiste informatie.  Uiteindelijk biedt u hen een “call to action” (een actie verzoek). Door de “call to action” wordt de conversie gestart. Hieruit ontstaan voor u “leads” (geinteresseerden) waarmee u in een persoonlijk gesprek uw verkoop kan realiseren.

Liever alles uitbesteden?

Webmanagement

Webmanagement is een mogelijkheid voor u om alle, of delen, van uw projecten of on-line marketing uit te besteden. Van communicatie concept, tekstschrijven, vertalen, ontwerp, ontwikkeling en uitvoering kunt u een gedeelte of het geheel uitbesteden. U kunt ervoor kiezen het project met Projectmanagement of Interim-management te laten begeleiden. Ook het dagelijks beheer van uw website, weblog of sociale-media campagne kan voor u worden verzorgd. Zo kunt u met uw personeel concentreren op de kernactiviteiten. Meer weten? Vraag dan een gesprek aan.

Reacties zijn gesloten.